תחבורה בגרמניה

טיסות בגרמניה

העיר פרנקפורט בגרמניה היא ציר מרכזי של תחבורה באירופה עם נמל התעופה השני בהיקף פעילותו באירופה ותחנת רכבת שהיא הגדולה ביותר באירופה. שוק הטיסות המוזלות באירופה.  בו נוטלת גרמניה חלק נכבד, מאפשר לטוס מעשרות יעדים בגרמניה אל יעדים בגרמניה או באירופה במחירים מוזלים מאוד. הטיסות המוזלות יוצאות ונוחתות בדרך כלל בנמלי תעופה משניים אשר מרוחקים ממרכזי הערים.
חברת התעופה אייר ברלין היא חברת התעופה הזולה הגדולה בגרמניה והשלישית בגודלה באירופה.

רכבות בגרמניה

רכבות חשמליות ותחתיות בגרמניה -
הרכבת התחתית בגרמניה נקראת U-Bahn  והרכבת חשמלית נקראת Stadtbahn והן משולבות זו בזו במקרים רבים כמו בהרבה מדינות באירופה.
הרכבות החשמליות פועלות באזורים עירוניים, ולעתים אף מקשרות ערים מרוחקות יחסית.
S- Bahn היא רכבת רגילה אשר מחברת בין ערים קרובות ועוצרת בכל תחנה, כשתחנותיה קרובות מאוד האחת לשנייה.לעומתה ה - RB היא רכבת אזורית רגילה שאינה עוצרת בכל תחנה.
ה - RE (רכבת איזורית מהירה) וה - IRE  (רכבת בין איזורית מהירה) הן רכבות שעוצרות אך ורק בתחנות הראשיות ביותר, והן נוסעות לטווחים ארוכים יחסית (עד כ-200 קילומטרים).
IC ו- EC: קיצור של InterCity ו-EuroCity, בהתאמה. אלו הן רכבות מהירות, העוצרות בערים גדולות בלבד. רכבות ה-IC מוגבלות לגרמניה בלבד, ואילו רכבות ה-EC מגיעות גם לערים סמוכות שמעבר לגבול.
ה - ICE קיצור של InterCity Express הן הרכבות המהירות ביותר בגרמניה ובנויות במסילה נפרדת שאינה מקושרת לרכבות האחרות בגרמניה והן עוצרות רק בערים הגדולות או בערים שהן מרכז של איזור מסויים. כמעט כל הרכבות בגרמניה מופעלות על ידי חברת Deutsche Bahn) DB), חברה הפועלת בכל אירופה. לאתר החברה בגרמניה


אוטובוסים ותחבורה ציבורית בגרמניה

בגרמניה כמעט ולא קיימת תחבורה ציבורית באוטובוסים והדרך היחידה לנסיעה קרקעית בין ערים היא באמצעות רכבת. עם זאת יש מספר מצומצם של קווי אוטובוס בין-עירוניים. הקו ברלין-המבורג הוא מקווי האוטובוס העמוסים ביותר באירופה. חברת האוטובוסים הבין-עירוניים הגדולה בגרמניה היא Bus Linien Berlin המסיעה ל - 30 יעדים בגרמניה. לאתר החברה 
מחיר הנסיעה הבין-עירונית באוטובוס הוא כמחצית ממחיר הנסיעה ברכבת. גם התחבורה הפנים-עירונית בגרמניה מבוססת בחלקה הגדול על רכבות חשמליות ורכבות תחתיות. באוטובוסים נעשה שימוש באזורים נידחים או כפריים, בהם אין תשתית מסילות ברזל, ובשכונות מרוחקות בתוך הערים הגדולות. בערים רבות בגרמניה מופעלים אוטובוסים ליליים, בדרך כלל בסופי השבוע.

כבישים בגרמניה

רבים מהכבישים המהירים בגרמניה אינם מוגבלים במהירות הנסיעה.. בכבישים רבים בגרמניה קיימת הגבלת מהירות של 130 קמ"ש. בכבישים בהם המהירות המותרת אינה מוגבלת קיימת "מהירות מומלצת" של 130 קמ"ש. נסיעה מהירה יותר אינה מנוגדת לחוק, אך במקרה של תאונה עשויה נהיגה מהירה יותר לעמוד לחובתו של הנהג.
כיום,  קיימת צפיפות גדולה ביותר על חלק מכבישי המדינה, ופקקי תנועה הם מראה נפוץ. אורך רשת הכבישים בגרמניה בשנת 2007 עמד על 650,892 קילומטרים. הכביש הארוך ביותר בגרמניה
הוא ה-
A7 הכביש המוביל מהגבול עם דנמרק בצפון ועד לגבול עם אוסטריה בדרום; אורכו של הכביש בגרמניה הוא 946 קילומטרים. בגרמניה הונהגה אגרה למשאיות בלבד בכל הכבישים המהירים בגרמניה. רישום המשאיות והגבייה נעשים בצורה אלקטרונית לגמרי, בדומה לכביש 6 בישראל.
מחירי הדלק בגרמניה יקרים מאוד יחסית למדינות שכנות, כגון אוסטריה והולנד.